Saturday, January 19, 2013

tAk TenTu ArAh. :)

.........ASSALAMUALAIKUM.........
(jawab comot,tak jawab cute..)

SALAM  DIBERI PEMBUKA BICARA,
HULUR TANGAN TANDA MESRA,
UPDATE BLOG HANYA SEMENTARA..


Aduh lamanya tak update Blog..Rasa macam kemarin ja lepas tulis pasal kenduri member haha...
Wow,dah 2013..Aku dah 22 tahun..Kalau balik kampung jumpa abah mama mesty dowang tanya
'Hai anak dara aku yang sorang nie tahun bila nak tamatkan zaman bujang.'
.OMG..tak kan nak kawin pada usia skunk..
bila aku jawab mesty kena fire balik..!!!
'mama duluw umur 19 taw kawin dengan abah..'
See,kita pulak yang salah..
duluw lain lah,skunk lain..
tak da life kawin awal kalau husband satu kepala besh lah jugak..
tapy walaupown tak nak kahwin aku and the geng ada la buat gedik santai malam jumaat lepas kami mandi bunga..




Kami semua niat yang sama untuk dapat 'JODOH'...

Macam bodoh bila fikir balik,Semua orang mesti percaya kalau mandi bunga akan dapat jodoh padahal semua too kan ketentuan Ilahi tapi kan aku tak nafikan member aku after mandi bunga terus dapat jodoh..See.kita jadi tergugat akidah sementara tapi iman kami masih kuat menyatakan 'Jodoh pertemuan,Ajal maut semua ditangan ALLAH S.W.T..'
Kadang2 kita akan jadi musykil apakah yang datang hari2 nie benar2 ihsan yang tertulis untuk kita bersama..
OMG,lagi lah aku confius...
tapi besh jugak guys kalau mandi bunya kalau niat kita nak serikan wajah ka,cepat naek pelamin kew insyaAllah one day akan termakbul tapi kena banyak bersabar lah.
tapi aku tak nafikan yang aku memang tidak sabar sangat
hari ini mandi dah nak dapat result,memang tak lah kan..sewel jew otak sekarang..
Kalau lah doaku termakbul tahun nie memang naek pelamin taw aku..Ouch,tak sabarnya..
bukan gedik kew apa bila gedik2 nak kawin nie tapi dah bosan dengan orang sekeliling yang menyatakan kalau lambat kawin so akan jadi ANDARTU..Ooouh shittt...No Way aku akan menrangkul gelaran 2.
kalau merangkul gelaran MISS BEUTY WORLD aku nak la..
gurlz mana yang nak kan gelaran towh,Omg lagi lh aku confius..
mati hidup balik pun aku tak nak gelaran toh..
SO SCARY kalau dah dapat..
kena banyak-II berdoa agar gelaran toh pegi dekat orang laen..hahahaahah..


"Ya Allah, jadikanlah dia (sebut nama orang yang inginkan jodoh) dikasihi pada hati2 mereka yang beriman dan gembirakanlah dia (sebut nama orang yang inginkan jodoh) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik2 pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala2nya".

Gantikan sebutan yang bertanda bulat (dia) kepada sebutan pada jodoh korang.

  • Contoh pertama - jika yang berdoa itu perempuan untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA kepada HU (dia lelaki dan sebutkan terus nama lelaki yg ingin korang di jodohan)
  • Contoh kedua - jika yang berdoa itu lelaki untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA (dia perempuan dan sebutkan nama perempuan yang ingin korang jodohkan)
  • Contoh ketiga - Jika ingin doakan untuk diri sendiri atau mereka atau kami, tukarkan kepada sebutan HAmengikut sebutan2 yang telah di berikan.
NA - kami, HUM - mereka, NI - saya  HU - dia (lelaki), HA - dia (perempuan)

See,senang kan lepas nie kena hafal then mesti dapat tapi hati kena cekal..
tapi confius lagi nama sapa la aku nak letak..yang aku minat semua dah kawin..adoiii,mereng lagi lah otak aku..
Niat aku nak mendirikan masjid bukan Menjatuhkan Masjid..
akan diusahakan untuk mendapat yang lebih sempurna..AMIN...!!!!